Didesnes galimybes įsidarbinti jaunimui lemia geras pasiruošimas

Konkurencingoje darbo rinkoje jauniems žmonėms įsidarbinti nelengva, tad jaunimo nedarbas jau kurį laiką išlieka didele problema tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje. Situaciją imasi taisyti didžiosios bendrovės, pasiryžusios ne tik padėti pasirengti profesionalų pasauliui, bet ir suteikiančios realų šansą įsidarbinti – kad pradžia būtų lengvesnė. Taip pat kuriasi verslo iniciatyvos, skatinančios jaunuolių užimtumą ir supažindinančios su verslu.

Jaunų žmonių įdarbinimas šiandien reprezentuoja tikrą iššūkį ne tik jiems patiems, bet ir visai ekonomikai. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, jaunimo nedarbą 2015m. sudarė 16,3% - t.y. 20,4 tūkst. bedarbių. Jaunimo nedarbo lygis yra 7,2% didesnis nei bendras šalies nedarbo lygis. O jaunimo užimtumo lygis šiemet siekė tik 28,3%. Dažniausiai jauniems žmonėms koją pakiša žinių ir patirties stoka, tačiau jų galimybes sudėtingoje dabartinėje darbo rinkoje gali pagerinti atsakingas požiūris, tinkamas pasiruošimas darbo pokalbiams ir noras pažinti bei suprasti verslą.

Į kovą su jaunimo nedarbu prisijungia vis daugiau verslo bendrovių

Darbo biržos duomenimis jaunimo situacija darbo rinkoje pamažu gerėja. 2015m. sumažėjo įregistruotų jaunų bedarbių. Į darbo biržą dėl darbo paieškos 2015m. kreipėsi 91 tūkst. jaunų 16-29m. amžiaus bedarbių, 2014m. jų buvo jau mažiau - 96,2 tūkst. Nemažai prie šios situacijos gerėjimo prisideda ir verslo sektorius. Siekdama spręsti Europos jaunimo nedarbo krizę, kompanija Nestlé dar 2013m. pradėjo jaunimo užimtumo iniciatyvą , kuri skatina ir remia galimybes mokytis ir stažuotis tarptautinėse bendrovėse bei kviečia verslo bendruomenę padėti jauniems žmonėms pasirengti profesinei veiklai.

Ši iniciatyva išsiplėtė į pasaulinį verslo judėjimą - „Alliance for YOUth“, kuris šiuo metu jungia virš 200 įmonių, įsipareigojusių sukurti bendrų ir individualių iniciatyvų, siekiant suteikti jaunimui prasmingą darbo ir praktikos ar stažuotės patirtį bei sukurti daugiau nei 100 tūkst. darbo vietų ir mokymosi galimybių iki 2017m.

Minėtas jaunimo užimtumo projektas jau vykdomas ir Lietuvoje. Ši iniciatyva Lietuvoje jau turi tokius partnerius kaip „EY”, „Advantus“, „DS Smith“, „Nielsen“ ir „Nestlé“. Pirmą kartą kaip bendro aljanso nariai jie dalyvaus KTU karjeros dienose, kovo 1d., ir pasidalins įžvalgomis , kaip pagerinti jaunimo įsidarbinimo galimybes sudėtingoje darbo rinkoje.

Specialistų patarimai jauniems žmonėms, ieškantiems darbo

Pasak žmogiškųjų išteklių specialistų, daugiau dėmesio reikia skirti ne tik jaunimo nedarbo problemai, bet ir pasirengimo karjerai etapui - svarbu ne tik baigti mokslai ar sukaupta patirtis, bet ir žinojimas kaip savo privalumus pristatyti darbdaviui: kaip parašyti įdomų gyvenimo aprašymą ir kaip tinkamai pasiruošti pačiam darbo pokalbiui. „Didelis noras dirbti ir tobulėti neretai nusveria visus CV trūkumus. Jei jaunuolis ir neturi reikalingos patirties, bet turi tinkamą išsilavinimą, moka kalbas ir dega entuziazmu, jį būtinai pakviesime prisijungti. Degančios akys ir jauno žmogaus potencialas – pagrindiniai kriterijai, kodėl darbdavys turėtų pasirinkti būtent jus.“, - tvirtina tarptautinės įmonės „DS Smith“ personalo vadovė Rūta Danielkienė.

Jai pritaria ir profesinių paslaugų bendrovės „EY”personalo vyr. specialistė Rasvydė Gustaitė. „Jaunas žmogus, atėjęs į darbo pokalbį, turėtų demonstruoti ne tik savo atliktas praktikas ar diplomus, bet ir parodyti asmenines savybes – iniciatyvumą, motyvaciją ir pasiryžimą. Darbdavį domina tiek studento universitetinės žinios, geri studijų rezultatai, tiek ir jo papildomos veiklos, kurios daug pasako apie jį, kaip apie asmenybę.“

„UAB Advantus“, personalo sprendimų įmonės, direktorius Arūnas Mieželis taip pat pritaria, kad jaunam žmogui, dar neturinčiam darbo patirties, svarbiausia – noras dirbti. „Jaunimo nedarbo mastas Lietuvoje yra dar didesnis nei rodo oficialios statistikos duomenys, nes nedirbančiųjų skaičių Lietuvoje santykinai sumažina emigruojantys ar išvykstantys studijuoti užsienyje jauni žmonės. Emigruojančiųjų skaičių galime sumažinti sukurdami mūsų jaunimui daugiau įvairių galimybių dirbti Lietuvoje. Džiugu, kad prie jaunimo įdarbinimo projektų prisideda vis daugiau verslo įmonių – kartu stengsimės pakeisti šią situaciją. O jaunuoliams ieškant pastovaus darbo, patariu išbandyti praktikos, laikino įdarbinimo arba savanorystės galimybes – tai bus vertingi darbo patirties įrašai jūsų CV, be to, padės atrasti sau tinkamą veiklos sritį.“

Jaunas žmogus turi daug karjeros galimybių, tereikia būti atviram, imliam ir jomis pasinaudoti. „Jaunimo aljansas - susivienijimas, sujungiantis verslo įmones svarbiam tikslui – kovai su jaunimo nedarbu, ateityje plėsis pasauliniu mastu ir pasiūlys dar daugiau galimybių jauniems žmonėms, neturintiems darbo patirties.“, - tvirtina Nestlé korporatyvinių reikalų vadovė Baltijos šalyse Ariana Rastauskaitė. Tarptautinės įmonės vis dažniau linkusios priimti patirties neturinčius, bet veiklius, aktyvius ir tobulėti norinčius jaunuolius.

Publikuota: