Kaip vertinate darbdavių pasiruošimą pokalbiams su kandidatais?

Kuomet įmonė ieško darbuotojų, renkasi ne tik darbdavys – darbuotojai taip pat sprendžia, ar nori dirbti toje įmonėje, vertina darbdavį, su kuriuo susitinka per pokalbį dėl darbo, bando susigaudyti, ar patiktų dirbti tos įmonės aplinkoje. Dauguma darbuotojų, kuriems teko dalyvauti pokalbiuose dėl darbo, neturi priekaištų darbdaviams nei dėl pasiruošimo pokalbiams, nei dėl jų, kaip darbdavių, įvaizdžio. Tačiau ne visi. Yra dalis darbuotojų, kurie darbdavio pasiruošimą pokalbiui vertina kritiškai.

Dažniausiai pokalbis dėl darbo pradedamas nuo prisistatymo ar įmonės pristatymo – dauguma darbo portalo CVbankas.lt tyrimo dalyvių atskleidė, kad darbdaviai pristato ir darbą siūlančią įmonę, ir save (44 proc. respondentų) arba tik įmonę (23 proc.). Mažuma darbdavių prisistato tik patys (11 proc.), nepaminėdami jokios informacijos apie įmonę, jos veiklą. Taip gali būti elgiamasi manant, kad pats darbo ieškantysis, eidamas į pokalbį, turėtų pasidomėti darbą siūlančia įmone.

CVbankas.lt respondentų teigimu, vidutiniškai kas penktas darbdavys nepristato nei įmonės, nei savęs, tik klausinėja kandidatą.

Paklausti, ar darbdaviai būna atlikę namų darbus ir pasiruošę kalbėtis su kandidatu, dauguma CVbankas.lt respondentų (apie 60 proc.) per ankstesnius vykusius pokalbius dėl darbo pastebėjo, kad darbdaviai buvo iš anksto apgalvoję klausimus ar iš anksto įsigilinę į kandidato CV. Vis dėlto likusieji darbuotojai teigia, kad darbdaviai prieš pokalbį nebuvo skaitę jų CV ir su jame pateikta informacija susipažino tik kandidatui atėjus arba kad nebuvo iš anksto apgalvoję klausimų ir kūrė juos, jau kalbėdamiesi su kandidatu (atitinkamai po 20 proc. tyrimo dalyvių).

Kai kurie darbo ieškojusieji respondentai teigia, kad teko dalyvauti pokalbiuose, kuriuose pasitaikydavo įvairių trukdžių: darbdavys imdavo kalbėti telefonu, išeidavo kokiu nors reikalu, vėluodavo, perkeldavo pokalbio laiką ir pan. Tokias situacijas darbuotojai vertina dvejopai. Vienų teigimu, tai normalūs kasdieniai vadovų rūpesčiai, tad reikia suprasti, kad vykstant pokalbiui gali kilti įvairių situacijų, darbdavys gali sulaukti itin svarbių skambučių ar būti pakviestas spręsti kokios nors svarbios problemos. Kitų teigimu, tai yra nepagarba kandidatui.

Didžioji dalis darbuotojų neturi priekaištų darbo pokalbius vedusiems asmenims dėl aprangos – vidutiniškai septyni iš dešimties darbo ieškojusių asmenų teigia, kad darbdaviai atrodė dalykiškai ir kad jų išvaizdai jie neturėjo priekaištų. Tačiau apie 25 proc. respondentų pastebėjo, kad darbdaviai buvo apsirengę per daug kasdieniškai ir kad buvo keista, jog tai darbdaviai. Likusieji beveik dešimtadalis CVbankas.lt tyrimo dalyvių teigia, kad darbdaviai savo apranga demonstravo savo statusą ir turtus.

CVbankas.lt informacija

Publikuota: