Ruošiatės darbo pokalbiui? Nepamirškite socialinių tinklų paskyrų

Rugsėjo 8–9 dienomis vykstanti konferencija #SWITCH! pritraukė šimtus lankytojų. Tarp jų – nemažai moksleivių bei studentų, besidominčių šiuolaikinėmis technologijomis, skaitmenine erdve ir nekantriai laukiančių, kuomet tuo galės užsiimti patys. Kaip sudaryti tinkamą pirmąjį įspūdį darbdaviui?

Į šį klausimą konferencijos metu stengėsi atsakyti susivienijimo „Alliance 4 YOUth”, siekiančio suteikti jauniems žmonėms kuo daugiau žinių ir įgūdžių žengiant į darbo rinką, partneriai. Pasak jų, pirmasis įspūdis – lemtingas, tik jis gali nutikti kur kas anksčiau, nei pirmasis „laba diena“ potencialiam darbdaviui.

Anot susivienijimui priklausančios UAB „Nestlé Baltics“ korporatyvinių reikalų vadovės Arianos Rastauskaitės, prieš kviesdamas potencialų darbuotoją į darbo pokalbį, darbdavys neretai pirmiausia peržvelgia ne tik jo CV, bet ir socialinių tinklų paskyras. „Nuomonei susidaryti užtenka vos keletos nuotraukų ar statuso atnaujinimų. Todėl viską, ko nepasakotumėte savo vadovui, palikite matomus tik draugams. Tai, kas matoma viešai jūsų Facebook ar LinkedIn paskyroje yra kur kas svarbiau, nei gali pasirodyti“, – pataria ji.

Facebook paskyra: ko nenori matyti darbdavys?

Pasak vieno iš iniciatyvos partnerių, UAB „AC Nielsen Baltics“ personalo specialistės Jekaterinos Grigorjevos, persistengti su viešai prieinamų duomenų užslaptinimu taip pat nereikėtų: „Jei Facebook paskyroje darbdavys gali matyti tik jūsų vardą ir pavardę, gali pasirodyti, kad kažką slepiate. Be to, toks profilis niekuo neišsiskiria, nepalieka nei teigiamo, nei neigiamo įspūdžio ir greitai pasimiršta.“

Viešai prieinamame Facebook profilyje taip pat neturėtų matytis vakarėlio akimirkų, keiksmų ar itin provokuojančių nuotraukų. Įmonės ieško atsakingo darbuotojo, o ne vakarėlių liūto – išlaikykite savo profesionalumą. „Radikalūs pasisakymai religijos, politikos, žmogaus teisių temomis taip pat gali turėti įtakos darbdavio sprendimui kviesti kandidatą į pokalbį. Todėl griežtą savo nuomonę vienu ar kitu klausimu verčiau išreikškite žmonėms, kuriuos pažįstate, o ne visam pasauliui“, – prideda J. Grigorjeva.

LinkedIn paskyra: ką reikėtų išskirti?

Asmeninio gyvenimo akimirkas palikite Facebook ir Instagram – LinkedIn skirtas su jūsų esama (ar pageidaujama) profesija susijusiai ir jūsų pomėgius atspindinčiai informacijai. UAB „DS Smith Packaging Lithuania“, priklausančios „Alliance 4 YOUth“, personalo vadovė Rūta Danielkienė pataria prieš kuriant LinkedIn paskyrą tiksliai pasakyti sau, su kokia sritimi norite būti siejamas. „Nuoseklumas LinkedIn profilyje parodo, kad žmogus turi užsibrėžtą tikslą ir kryptingai jo siekia. Dalinkitės tik ta informacija, kuri atitinka įspūdį, kurį norite sukurti, ir darbo interesus“, – teigia R.Danielkienė.

Šiame socialiniame tinkle taip pat itin svarbūs kontaktai ir rekomendacijos. Užmegzkite kuo daugiau ryšių su svarbiais verslo kontaktais, galinčiais padėti įgyvendinti savo ambicijas, ir įmonėmis, kurių veikla jums įdomi bei kuriose įsivaizduojate dirbantį ir save. Nepamirškite rašyti rekomendacijas kolegoms ir paprašykite jų patys, patvirtinkite vieni kitų įgūdžius (angl. endorse) – jūsų LinkedIn paskyra atrodys gyva ir organiška, o darbdavys greitai susidarys teigiamą nuomonę. Tuomet teliks sulaukti skambučio.

Darbo pokalbis: ką sakyti?

O kai skambučio sulauksite, atsakingai pasiruoškite pokalbiui – tokie kandidatai iškart užsidirba papildomą pliusą. Žengiantiems pirmuosius žingsnius darbo rinkoje reikėtų nebijoti klausti. Tik klausdami sužinosite, koks darbas jūsų laukia – pasiteiraukite, kaip atrodo įprasta darbo diena ar savaitė, kokie lūkesčiai keliami jūsų siekiamai pozicijai ir kokie įgūdžiai jai reikalingi. Tiksliai žinokite savo stipriąsias savybes, pateikite pavyzdžių, kai jos padėjo išspręsti problemą ar pasiekti tikslą – darbdaviui parodysite, kad į darbą žiūrite atsakingai ir matote save dirbantį jo įmonėje.

„Alliance 4 YOUth” - iniciatyva, jungianti didžiausias įmones Europoje, kurios pripažįsta, kad jaunimo nedarbas – didelė socialinė ir ekonominė žemyno problema ir yra pasiruošusios padėti šią problemą spręsti. Lietuvoje prie šios iniciatyvos jau prisijungė Nestlé, Nielsen, Advantus, Ernst & Young Baltic, DS Smith bei Google.

Publikuota: