Skelbimas neaktyvus
Į šį skelbimą CV siųsti nebegalite

HEAD OF FINANCE & ADMINISTRATION

Work place

Job description

The Head of Finance & Administration is a member of Management Team responsible for the efficient running of the Festo Lithuania back-office (including finance and accounting) operations, the effective control of its financial resources, and of the risk management, quality and facility management processes, in order to contribute to the delivery of the company’s overall commercial objectives and ensures the Finance & Administration support for the daily operations.

Main Responsibilities:
  • Technical and disciplinary management of the Business support (finance, risk management, quality and facility management processes)
  • Management of the Company’s financial affairs, including management and statutory accounts together with longer term financial projections and preparation of the year-end financial accounts for audit and to liaise with the Auditors prior to sign-off
  • Develop and foster a best in class service oriented culture
  • Organization and supervision of the in-house allocation of tasks and responsibilities to the employees
  • Management of the European cross-border finance processes

Requirements

  • Leadership position held in finance environment (finance & administration area is an advantage)
  • 5-10 years’ experience in a Chief of Accounting or Finance manager role. Experience working in a similar role in a global organization is preferred
  • Established experience in process and project management as well as personnel management
  • Very good MS-Office skills; knowledge of SAP is an advantage
  • Very good in spoken and written in English (German or additional European languages are a plus)

We offer

  • Attractive working conditions and remuneration package
  • Socially responsible international working experience
  • Opportunities for personal growth and self-realization
  • Regular training in field of finance and management
  • Work in a team of experts

UAB "FESTO"

FESTO – tai tarptautinė nepriklausoma šeimos valdoma kompanija, įkurta 1925 m. Vokietijoje.
FESTO Lietuvoje jau skaičiuoja 25 veiklos metus.

Nuo 1992m. Kaune veikiančioje įmonėje šiuo metu dirba daugiau nei 300 darbuotojų, o paskutinius ketverius metus veikla sparčiai plečiama.

FESTO Lietuva veiklos spektras platus: yra Pardavimų skyrius, kurio pagrindinis tikslas - atstovauti FESTO produkciją Lietuvoje. Dokumentų apdorojimo centre ir Kompetencijų centre, teikiamos įvairios paslaugos FESTO Grupei Vokietijoje bei padaliniams kitose pasaulio šalyse.

Dokumentų apdorojimo centras (DPC) atlieka centralizuotą Festo klientų užsakymų duomenų apdorojimą SAP sistemoje 25 šalims. Atitinkamai pagal darbuotojų užsienio kalbų žinias, Centrą sudaro 4 grupės: Centrinė Germanų, Šiaurės Germanų, Romanų ir Rytų. Greitai ir atidžiai išanalizuoti bei suvesti duomenys į sistemą leidžia užtikrinti pačią aukščiausią paslaugų kokybę FESTO klientams.

Kompetencijų centras (CCS) teikia įvairias paslaugas Festo įmonėms. Paslaugų spektras labai platus bei įvairus: produkto valdymo ir inžinerijos, informacinių technologijų, finansų, apskaitos, verslo asistavimo, pirkimų, pardavimų, marketingo, tiekimo grandinės operacijų, personalo valdymo srityse.
Company's average salary is 1076€
33% higher than LT average
SoDra's August data (salary before taxes)

Panašūs skelbimai: